Reklamační řád

I. Všeobecná ustanovení

Reklamační řád je nedílnou součástí obchodních podmínek (dále jen OP) prodávajícího Stanislav Chytil ml., IČ 60561327, DIČ CZ6509101962, s adresou provozovny STAMA Zlín, areál Svit budova č.17, Hlavničkovo nábřeží 5664, 760 01 Zlín a popisuje postup, jakým způsobem přistupovat při reklamaci zboží pořízeného od prodávajícího. Kupující spotřebitel i podnikatel je povinen se seznámit s reklamačním řádem ještě před odesláním objednávky zboží. Každý kupující s reklamačním řádem souhlasí, což potvrzuje odesláním objednávky a převzetím zboží. Za převzetí zboží se u kupujícího spotřebitele (definice viz  v OP) považuje převzetí zásilky v kamenném obchodě nebo od kurýra přepravní společnosti. Za převzetí zboží se u kupujícího podnikatele (definice viz v OP) považuje převzetí zásilky v kamenném obchodě nebo předání zboží prvnímu přepravci při expedici zboží od prodávajícího. Prodávající vystavuje a dodává kupujícímu nákupní doklad (daňový dokad) nebo záruční list, který prokazuje záruku na zboží kupujícímu.

II. Délka záruky

Při prodeji běžného zboží je záruka pro kupujícího spotřebitele 24 měsíců u zboží nového prodaného za plnou cenu a 12 měsíců u zboží prodaného se slevou, zboží prodaného jako použitého nebo zboží prodaného ve výprodejové akci.

Na kupujícího, který není spotřebitelem a je tedy podnikatelem, se nevztahuje občanským zákoníkem a zákonem o ochraně spotřebitele určená záruka 24 měsíců. Tedy kupujícímu podnikateli náš obchod nabízí stejné záruční podmínky jaké máme od dodavatelů specifického zboží. Tedy zda-li kupující podnikatel reklamuje zboží, reklamace bude vyřízena pozitivně pouze v případě, že byla vyřízena pozitivně naším dodavatelem. Délka záruční doby je tak až na výjimky 12 měsíců po našem nákupu u dodavatele, je tedy obvykle méně, jak 12 měsíců pro kupujícího podnikatele, jelikož většina produktů zůstává před prodejem na našem skladu, kde jim již záruka u dodavatele běží. Může se stát, že kupující podnikatel u nás zakoupí produkt, na který se u našeho dodavatele záruka nevztahuje. V takovém případě má i kupující podnikatel pouze zákonnou záruku dle obchodního zákoníku, týkající se pouze splnění kupní smlouvy ze strany prodávajícího ve chvíli, kdy kupující zboží přebírá. Tedy prodávající je povinen dodat zboží funkční a splňující smlouvu. Ale později již nemá prodávající za prodané zboží kupujícímu podnikateli žádnou odpovědnost. Tímto není nijak omezena 24 měsíční záruka pro spotřebitele.

III. Reklamace zboží

Reklamaci je možné podat osobně na adrese provozovny STAMA Zlín, areál Svit budova č.17, Hlavničkovo nábřeží 5664, 760 01 Zlín nebo poškozené zboží zaslat na stejnou adresu výše uvedené provozovny. Reklamované zboží dodejte nejlépe spolu s originálním balením, veškerým obsahem balení, manuálem a kompletní. Spolu se zbožím zašlete své kontaktní údaje včetně kontaktního telefonního čísla, kde je možné se Vás dotázat na případné upřesnění reklamace. Reklamaci zboží je prodávající povinen vyřídit do 30-ti dnů od převzetí reklamovaného zboží od kupujícího spotřebitele. Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.

IV. Záruční podmínky

Záruka za prodané zboží se vztahuje pouze na výrobní vady produktů a chyby výrobce nebo poškození při přepravě, kterou poskytoval prodávající, pokud kupující dodržel OP. Záruka se nevztahuje na poškození způsobené během nevhodného používání zboží, mechanickým poškozením, neodborným zásahem do zboží, zanedbáním péče o zboží, poškozením zboží vlivem přírodních živlů a především opotřebením výrobku i běžným používáním. Mnoho výrobků může projevit známky opotřebení, které nejsou předmětem reklamace a odpovědnosti prodávajícího ještě v rámci nedoběhnuté záruční doby 24 měsíců u kupujícího spotřebitele nebo 0 až 12 měsíců u kupujícího podnikatele. Záruku kupující ztrácí porušením ochranné nálepky nebo pečeti na zboží nebo porušením sériového čísla.

V. Poškozená zásilka

Kupující má záruku dodání nepoškozeného zboží dle kupní smlouvy. Pokud Vám dorazí zásilka přepravní společností, kupující je povinen zásilku a přebrané zboží na místě zkontrolovat spolu s dopravcem a v případě poškození zásilky je povinen ihned zaznamenat informaci o poškození zásilky do přepravního listu, který přepravci na místě přebrání zásilky podepisuje. V případě, že tak neučiní, kupující ztrácí záruku na poškození vzniklé touto přepravou zboží a není mu umožněno ani odstoupení od kupní smlouvy dle OP. Dále je kupující povinen sepsat s přepravcem reklamační protokol a kontaktovat prodávajícího nejpozději do 24 hodin po převzetí nebo odmítnutí zaslané zásilky.

Doprava zdarma

Doprava zdarma

objednávky nad 3000 Kč

Ověřený dodavatel

Ověřený dodavatel

jsme na trhu od 1994

Kontaktujte nás

+420 577 211 768

pracovní dny 8.00 - 16.00